Chinezii ar putea reintra în cursa pentru construcția unui tronson din Autostrada Pitești-Sibiu

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis pe 2 aprilie contestaţia chinezilor eliminaţi anterior din cursa pentru construirea secţiunii 5 a celei mai aşteptate autostrăzi din România. Mai mult, dacă decizia CNSC nu va fi contestată sau va fi menţinută de Curtea de Apel Bucureşti, chinezii chiar ar putea câştiga contractul, conform informaţiilor ECONOMICA.NET.

Asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia a depus pe 11 martie 2019 contestaţie la CNSC, după ce fusese eliminată din licitaţia pentru proiectarea şi construirea secţiunii 5 Curtea de Argeş – Piteşti din Autostrada Sibiu – Piteşti.

Pe 2 aprilie, CNSC a admis contestaţia chinezilor. Decizia CNSC obligă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să reia în calcul şi oferta chinezilor la licitaţia pentru lotul 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti.

Dacă decizia CNSC nu este contestată mai departe la Curtea de Apel Bucureşti sau dacă instanţa menţine această decizie, atunci oferta chinezilor va fi reluată în calcul şi sunt şanse mari ca aceasta să fie decarată câştigătoare.

Conform surselor Asociaţiei Pro Infrastructură, clasamentul intermediar al celor mai bune oferte era:

1. TIRRENA
2. CHINA RAILWAY
3. ASTALDI
4. PIZZAROTTI

Între timp, italienii de la Tirrena Scavi au fost descalificaţi din cauză că ar avea datorii la Fiscul italian. La fel ca asocierea condusă de chinezi, italienii depuseseră şi ei pe 11 martie contestaţie la CNSC. Ulterior au renunţat însă la contestaţie, astfel că oferta lor nu se mai ia în calcul la stabilirea câştigătorului.

Cum oferta chinezilor se plasa pe al doilea loc, dacă aceştia reintră în cursă sunt şanse mari să câştige contractul.

Astfel, chinezii ar putea lucra la ambele autostrăzi ale României care vor traversa Carpaţii şi vor lega Ardealul de Muntenia.

Guvernul mai negociază în prezent doar cu asocierea chinezo – turcă CCCC – Makyolpentru realizarea prin parteneriat public – privat a Autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, după cum ECONOMICA.NET a scris încă din 26 martie.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.

 

Sursa: http://www.economica.net





Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea termenilor si conditiilor stabite de ZiarulRezist.Ro.

- Nu sunt permise mesaje cu tenta antisociala, cu caracter xenofob (rasist), obscene sau injurioase.
- Nu sunt permise atacurile la persoana sau comentariile care contin amenintari sau violeaza viata privata a cuiva.
- Utilizatorul este singurul responsabil de continutul mesajelor si isi asuma consecintele in cazul unor actiuni in justitie.
- Administratorul acestui site isi rezerva dreptul de a sterge comentariile care nu respecta regulile de mai sus si de a restrictiona accesul utilizatorului respectiv pe site.
- ZiarulRezist.Ro nu raspunde pentru opiniile postate in cadrul comentariilor, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AFISARE
ASCUNDE
PREZENTI PE FACEBOOK