Fructele- beneficii in alimentatia sanatoasa

Fructele… aceste alimente vii,bogate în vitamine, minerale şi fibre atât de necesare pentru ca noi să fim energici, în formă şi sănătoşi, indiferent de vârstă!

5 fructe pe zi sunt suficiente pentru a ne echipa corpul cu nutrienţii de care corpul are nevoie pentru a se feri de radicalii liberi care ne dau târcoale. 

Efectele pozitive ale consumului zilnic de fructe sunt demonstrate de numeroase studii ştiinţifice relevante. Printre acestea putem enumera: reducerea riscului de boli de inimă, infarct şi atac cerebral, protecţia împotriva anumitor tipuri de cancer, prevenirea obezităţii şi a diabetului, normalizarea tensiunii arteriale şi scăderea riscului de boli renale şi afecţiuni osoaseetc.

Pentru ca voi să ştiţi care sunt fructele cu cel mai mare conţinut de vitamine am pregătit un top 5 al celor mai indicate fructe, în funcţie de beneficiile pe care le oferă organismului:

Top 5 fructe bogate în:

  • vitamina A, esenţială pentru menţinerea sistemului respirator, îmbunătăţirea vederii, menţinerea sănătăţii pielii şi a mucoaselor: pepene galben, caise uscate, papaya, mango, piersici.

  • vitamina B6, importantă pentru menţinerea echilibrului psihic, ajută la înlăturarea oboselii, durerilor de cap, stresului şi regleaza tensiunea arterială: fistic, alune de pădure, banane, avocado, nuci.

  • vitamina C, cu o contribuţie importantă în prevenirea şi tratarea infecţiilor: măceşele, guavele, kiwi, papaya, portocalele.

  • vitamina E ajută la funcţionarea normală a glandelor sexuale şi endocrine, oferă protecţie vaselor sanguine şi are efect anticancerigen: migdale, arahide în coajă, caise uscate, alune de pădure, fistic.

Fructele sunt, de asemenea, resurse importante de minerale şi antioxidanţi, care ajută la hrănirea şi protecţia celulelor şi, implicit, a întregului orgasnim.
Acestea se regăsesc din belşug în fistic (cea mai mare cantitate de zinc), roşii uscate (cea mai mare cantitate de licopen), smochine uscate (cea mai mare cantitate de calciu), caise uscate (cea mai mare cantitate de fier şi potasiu), migdale (cea mai mare cantitate de magneziu).

Consumul de fructe este indicat în mod deosebit celor care ţin dietă pentru că unele au foarte puţin zahăr (zmeura, căpşunile şi piersicile sunt cele mai indicate), multe fibre (măceşele, nucile verzi şi fructul pasiunii fiind cele mai bune resurse), ajută la scăderea colesterolului (avocado fiind fructul numărul 1 în lupta cu acest inamic al sănătăţii şi siluetei), au foarte puţine calorii (pepenele roşu deţine locul fruntaş în acest top) şi multe proteine (caisele uscate, prunele şi strugurii sunt primele pe această listă).

De asemenea, consumul de fructe este indicat între micul dejun şi prânz, sau după amiaza (între prânz şi cină), iar pentru a vă menţine dantura curată şi sănătoasă este recomandat consumul unui măr, de preferat în coajă, pentru a beneficia la maximum de vitaminele şi nutrienţii din aceste minuni ale naturii. Fructele nu sunt recomandate spre consum seara, după cină, deoarece pot favoriza depunerea kilogramelor, iar cele mai eficiente fructe care luptă cu kilogramele sunt citricele,care ajută la arderea rapidă a grăsimilor şi detoxifiază organismul.

Pe de cealaltă parte, persoanele care doresc să mai pună câteva kilograme, dar într-un mod sănătos, fără să apeleze la junk-food, sunt sfătuite să consume mulţi struguri, fructe care ajută la îngrăşat prin stimularea apetitului şi conţinutul caloric destul de ridicat, dar care au în acelaşi timp proprietăţi antioxidante cu efect antiîmbătrânire, protejându-vă celulele şi ţesuturile de acţiunea periculoasă a radicalilor liberi.

Şi pentru că sezonul estival bate la uşă, trebuie să ştiţi că hidratatea corpului poate fi obţinută nu numai printr-un consum adecvat de apă, ci şi printr-un consum frecvent de fructe cu procent ridicat de apă, precum rubarba, merele şi pepene rosu.

Iar o zi perfectă la plajă înseamnă protecţie pentru piele şi un bronz de invidiat, deci nu uita, pe lângă crema de protecţie solară, să îţi hrăneşti pielea din interior pentru a fi puternică în faţa razelor ultraviolete nocive. Consumă multe fructe bogate în betacaroten (caise, piersici, cireşe, pere etc.) pentru a fi ferită de arsurile şi riscul de a face cancer de piele.

Reţine un alt aspect important: consumă orice fruct îţi place, însă fă-o pe stomacul gol pentru a beneficia la maximum de vitaminele, fibrele şi carbohidraţii sănătoşi pe care le conţine.





Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea termenilor si conditiilor stabite de ZiarulRezist.Ro.

- Nu sunt permise mesaje cu tenta antisociala, cu caracter xenofob (rasist), obscene sau injurioase.
- Nu sunt permise atacurile la persoana sau comentariile care contin amenintari sau violeaza viata privata a cuiva.
- Utilizatorul este singurul responsabil de continutul mesajelor si isi asuma consecintele in cazul unor actiuni in justitie.
- Administratorul acestui site isi rezerva dreptul de a sterge comentariile care nu respecta regulile de mai sus si de a restrictiona accesul utilizatorului respectiv pe site.
- ZiarulRezist.Ro nu raspunde pentru opiniile postate in cadrul comentariilor, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AFISARE
ASCUNDE
panouri radiante incalzire in pardoseala beton amprentat