Start-up Nation 2018: Cum se va face înscrierea antreprenorilor în cel mai așteptat program de finanțare al anului

După publicarea în dezbatere publică a procedurii de implementare a programului Start-up Nation 2018, antreprenorii interesați de accesarea unui ajutor financiar nerambursabil de 200.000 de lei își vor putea pregăti în perioada următoare proiectele. În articolul de astăzi vom detalia cum se va face înscrierea antreprenorilor în cel mai așteptat program de finanțare al anului.

Programul de finanțare din acest an poate fi accesat de către antreprenorii care nu au mai desfășurat în anul anterior sau în 2018, până la data depunerii proiectului, aceeași activitate prin intermediul unei alte întreprinderi mici sau mijlocii.

Totuși, schema de minimis publicată în dezbatere publică la finalul lunii martie cuprinde mai multe criterii de eligibilitate pe care antreprenorii trebuie să le îndeplinească pentru a putea depune cereri de finanțare în cadrul sesiunii din acest an.

Într-un articol anterior am amintit succint principalele zece schimbări pe care acest program de finanțare le aduce în acest an față de sesiunea din anul anterior. Dintre acestea, trebuie amintit faptul că bugetul disponibil pentru sesiunea din 2018 permite finanțarea unui număr de zece mii de beneficiari, spre deosebire de aproximativ 8.500 în sesiunea anterioară.

Totuși, este de așteptat ca și concurența să fie mai mare, pe măsură ce programul capătă popularitate în rândul antreprenorilor eligibili, acest lucru întâmplându-se frecvent în cadrul programelor de finanțare ce deschid sesiuni anuale.

Pentru a veni în ajutorul antreprenorilor ce caută noi idei de afaceri pe care să le pună în practică în acest an, redacția noastră a prezentat în zilele trecute mai multe articole pentru prezentarea afacerilor din domeniile de producțieITindustrii creative sau servicii.

Depunerea proiectelor se va realiza în sistem online

În cele ce urmează vom prezenta cum se va face înscrierea antreprenorilor în cel mai așteptat program de finanțare al anului.

Conform proiectului de minimis publicat recent în dezbatere publică, înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanțare şi completarea planului de afaceri în vederea obținerii finanțării se fac online pe site-ul ministerului, un site ce nu a mai putut fi accesat de aproximativ trei săptămâni din cauza unor defecțiuni tehnice pe care MMACA nu remediat nici în prezent.

Data de la care  înregistrarea online va deveni activă se comunică pe site-ul instituţiei cu cel putin cinci zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu zis.

Pentru participarea la program fiecare solicitant trebuie să se înregistreze cu user şi parolă.

După înregistrarea unui cont de utilizator, aplicaţia de înregistrare a documentației va deveni activă pentru completarea on-line a planului de afaceri şi încărcarea în aplicaţie a documentelor solicitate, respectiv:

  • plan de afaceri;
  • cerere de finanțare;
  • formulare suport solicitate pentru a dovedi îndeplinirea condițiilor de eligibilitate impuse prin ghidul solicitantului.

Sesiunea de depunere a cererilor de finanțare va dura, conform ghidului solicitantului, 30 de zile de la demararea înscrierii în program.

Cu toate că punctajul minim solicitat pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este, conform ghidului solicitantului,  de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile, anul trecut finanțarea a fost acordată doar proiectelor care au obținut 100 de puncte, 95 de puncte și doar unui mic număr din proiectele de 90 de puncte.

După completarea tuturor informațiilor și documentelor solicitate, aplicaţia electronică va trimite automat solicitantului pe adresa de email utilizată la înregistrare un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării, precum și punctajul obținut.

Atunci când se înregistrează egalitate de punctaj în cadrul procedurii de evaluare a proiectelor depuse, acestea vor fi departajate în funcție de următoarele criterii, în ordinea enumerată mai jos:

  • numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului;
  • numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate/șomeri/absolventi după anul 2012;
  • achiziția de echipamente tehnologice;
  • activitatea pe care accesează programul;

În cazul puțin probabil ca egalitatea între două sau mai multe proiecte să se păstreze și după aplicarea acestor criterii suplimentare, vor fi luate în calcul data și ora înscrierii în program.

După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE, întreaga corespondență purtată de finanțator cu antreprenorii făcându-se cu precizarea acestui număr.





Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea termenilor si conditiilor stabite de ZiarulRezist.Ro.

- Nu sunt permise mesaje cu tenta antisociala, cu caracter xenofob (rasist), obscene sau injurioase.
- Nu sunt permise atacurile la persoana sau comentariile care contin amenintari sau violeaza viata privata a cuiva.
- Utilizatorul este singurul responsabil de continutul mesajelor si isi asuma consecintele in cazul unor actiuni in justitie.
- Administratorul acestui site isi rezerva dreptul de a sterge comentariile care nu respecta regulile de mai sus si de a restrictiona accesul utilizatorului respectiv pe site.
- ZiarulRezist.Ro nu raspunde pentru opiniile postate in cadrul comentariilor, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AFISARE
ASCUNDE
PREZENTI PE FACEBOOK