Start-up Nation: Iată ce cheltuieli vor putea deconta antreprenorii în acest an

Un număr de zece mii de antreprenori vor putea obține, în acest an, finanțare nerambursabilă de până la 200.000 de lei prin intermediul programului Start-up Nation. Cu toate că nu a fost încă anunțată data la care sesiunea de depunere a proiectelor se va deschide, potențialii solicitanți au început deja pregătirea planurilor de afaceri. Până la data publicării documentației finale pot fi făcute alte modificări, iar în acest articol sunt prezentate cheltuielile eligibile menționate în ghidul solicitantului publicat în dezbatere publică.

Conform prevederilor ghidului solicitantului publicat în dezbatere publică la finalul lunii martie, antreprenorii pot solicita o alocaţie financiară nerambursabilă de până la 200.000 lei, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile. În cazul firmelor înregistrate ca neplătitoare de TVA, această cheltuială poate fi decontată prin intermediul proiectului, reprezentând o cheltuială eligibilă.

Cu toate acestea, ghidul solicitantului prevede în mod expres faptul că doar anumite cheltuieli sunt eligibile. Prin urmare, cheltuielile neeligibile vor fi suportate integral din contribuția proprie a beneficiarului.

Cheltuielile eligibile acoperă o gamă largă de investiții

Antreprenorii pot include în cadrul bugetului proiectului o gamă diversificată de cheltuieli eligibile. Acestea trebuie să fie necesare implementării proiectului, iar necesitatea achiziției lor trebuie să fie argumentată și justificată în planul de afaceri.

Printre cele mai importante cheltuieli de investiții pe care antreprenorii le pot include în cadrul proiectelor proprii se numără:

  • echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT tehnică de calcul tip PC;
  • achiziționarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii;
  • mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor;
  • achiziţionarea de mobilieraparatură birotică;
  • achiziţionarea de echipamente (fara instalatii) specifice în scopul obţinerii unei economii de energie;
  • achiziţionarea de echipamente de încălzire sau climatizare;
  • realizarea unei pagini web pentru prezentarea activității, dar și includerea unui buget pentru promovarea afacerii și a produselor sau serviciilor sale în mediul online. Valoarea cumulată a acestor cheltuieli trebuie să se încadreze în suma totală de 8.000 de lei cu TVA;
  • brevete de inventie, francize;
  • cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale cu o valoare de cel mult 3.000 de lei;
  • taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;
  • consultanță pentru scrierea și implementarea planurilor de afaceri. Și în acest caz, beneficiarul poate deconta cel mult 8.000 de lei pentru serviciile de consultanță;
  • software-uri necesare desfăşurării activităţii;
  • cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute pentru creditele contractate.

În cazul achizițiilor de mijloace de transport, ghidul solicitantului prevede faptul că un beneficiar poate achiziționa un singur autoturism, iar valoarea de achiziție a acestuia nu poate depăși 36.000 de lei cu TVA inclus. Restricția nu se aplică, totuși, în cazul autoutilitarelor.

Pentru activitățile de rent a carșcoli de șoferi și transporturi cu taxi-uri, beneficiarii pot achiziționa mai multe autoturisme, iar valoarea poate depăși pragul valoric menționat mai sus.

Suplimentar, beneficiarii pot deconta și anumite cheltuieli operațioanale, însă pentru o durată de cel mult 12 luni de la data semnării acordului de finanțare.

Astfel, cheltuielile operaționale eligibile prin intermediul programului Start-up Nation sunt următoarele:

  • salariile și contribuțiile sociale până la nivelul salariului mediu brut pe economie. Astfel, pragul maxim eligibil este de 4.162 de lei/lună, la care se adaugă contribuțiile angajatorului;
  • utilitățile (energie electrica, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) la locul de implementare al proiectului;
  • chiriile pentru spaţii de lucru, spaţii de producţie şi spaţii pentru prestări servicii şi comerţ. Spatiile pentru care se acorda chirie nu trebuie să aibă destinaţie locativă.

Decontarea acestor cheltuieli operaționale se face numai pe bază de cerere de rambursare pentru valoarea salariilor, utilităților și chiriei aferente perioadei de după momentul semnării acordului de finanțare, pentru perioada de implementare.

Nivelul de salarizare pentru locurile de muncă nou create prin program pentru salarii solicitate prin cererile de rambursare/plată, trebuie menținut pe toată durata obligativității menținerii acestora, respectiv timp de doi ani de la finalizarea implementării proiectului.





Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea termenilor si conditiilor stabite de ZiarulRezist.Ro.

- Nu sunt permise mesaje cu tenta antisociala, cu caracter xenofob (rasist), obscene sau injurioase.
- Nu sunt permise atacurile la persoana sau comentariile care contin amenintari sau violeaza viata privata a cuiva.
- Utilizatorul este singurul responsabil de continutul mesajelor si isi asuma consecintele in cazul unor actiuni in justitie.
- Administratorul acestui site isi rezerva dreptul de a sterge comentariile care nu respecta regulile de mai sus si de a restrictiona accesul utilizatorului respectiv pe site.
- ZiarulRezist.Ro nu raspunde pentru opiniile postate in cadrul comentariilor, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AFISARE
ASCUNDE
PREZENTI PE FACEBOOK